fredag 18 maj 2012

5 månader


Vår lilla prins är 5 hela månader idag, snart ½ året. Vilket betyder att jag vart mamma lika länge. Jag säger det igen men vad gjorde vi innan du kom till oss. Jag minns inte du är vårt allt och det känns som du alltid funnits hos oss, samtidigt som jag så väl minns dagen du kom upp på mitt bröst för första gången.
Det är inte bara en stor gåva att få ett barn, att bli mamma är minst sagt en lika stor gåva. Du är verkligen en skapelse av oss, mamma och pappa. Det är underbart att se alla dina framsteg du gör dagligen. Jag är så stolt över dig, och jag sträcker alltid lite extra på ryggen när jag får visa upp dig och du är vår son.

Du förgyller våra dagar med massa kärlek, skratt och glädje (visst en och annan tår in emellan som alla). Alla dina framsteg och utveckling går framåt. Och vi är så glada och stolta!
Du är idag ett riktigt matmonster och det ska bli spännande att se vad du ökat i längd och vikt nästa vecka. Du älskar din gå stol och även sitta med vid matbordet. Då kommer du upp och ser allt. På något mystiskt sätt förflyttar du dig på golvet :) Sen så älskar du att sitta upp och har i veckan lärt dig att sitta utan stöd. Älskar att bada och du skrattar högt åt oss när vi tokar oss :) Det finns så mycket så jag har säkert glömt något. Men framför allt du är perfekt och vi älskar dig!

4 kommentarer:

  1. Älskade Hampus!Tiden bara springer iväg!
    Ett stort grattis till dig på 5 månaders dagen!Farbror, faster och kusinerna älskar dig!!!Kram

    SvaraRadera
  2. Så söta ni är :) Det konstigaste tycker jag är att man inte har någon aning om vad man gjorde med tiden innan man hade barn. Man måste ju ha haft såååå mycket tid till övers, men vad tusan gjorde man av den tiden?

    SvaraRadera
  3. Nej precis. Kommer inte alls ihåg! :) Vad vi än gjorde så är den här tiden så mycket bättre :)

    SvaraRadera