onsdag 18 april 2012

Namnfestplanering

Nu hoppas vi att brevbäraren har skött sitt och att alla inbjudningar kommit fram. Det blev ett simpelt hemma gjort inbjudningskort. Men jag får nog säga att jag är ganska nöjd med det ändå.



Så var det detta med namnfest då. Varken jag eller P är troende, och ingen av oss ville ha ett dop med präst. Vill Hampus ingå i kyrkan när han blir större ska han självklart få det. Det är hans val och vi har inte valt det åt honom. 
Självklart ska vår son välkomnas till världen med en privat namnfest istället för dop. Egentligen finns det väl inga större regler för hur den ska gå till och vi kan göra precis hur vi känner och önskar. Det blir enkel och lätt och framför allt att Hampus får en dag som han får stå i centrum och bli välkomnad och få allas uppmärksamhet. Precis som det brukar vara på dopdagen för de andra barnen. 
Så nu är vi (jag) mitt uppe i all planering. Och vi hoppas det kommer blir en enkel men mycket trevlig dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar